יום חמישי, 24 במרץ 2011

צעצועים לתינוק


מחקרים מראים שהתפתחות התינוק מגיעה לשלבים קריטיים דווקא בהתחלה. אחד האמצעים הטובים לפתח את התודעה היא צעצועים לתינוק שבאים בצורת משחק, DVD ועוד. בתקופה זו של חייו צעצועים לתינוק יכולים להיות קריטיים למוטוריקה שלו, מחשבתו והתנהגותו. כמו שיש אוכל ומוסיקה מיועדים לתינוקות המבוססים על מחקרים שמראים כי הם מסייעים להתפתחות החיובית של התינוק, כך גם צעצועים עבור הילדים שלכם. צעצוע לתינוק הוא דבר שאפשר למצוא עשרות דגמים שונים ממנו בשוק הישראלי. לפעמים אנחנו לא יודעים כמה כל צעצוע לתינוק תורם לו ולהתפתחות שלו. מה הם עושים למשל?
א.      צעצועים לתינוק שיש בהם מנורות – או שהם מנגנים, מסייעים לפתח את הקורדינציה שלו
ב.      משחקים רבים גורמים לתינוק לנסות כל מיני שיטות פעולה וזה מפתח אצלו את תהליך קבלת ההחלטות
ג.       צעצוע שמשלב עוד משתתף מפתח אצלו כישורים חברתיים
חשוב מאד לרכוש צעצועים שיש להם תו תקן בטיחות המתאים לגיל הילד שלכם. חשוב שלא יפלו או יבלעו דברים. חשוב שהצעצוע יהיה צבעוני. חשוב שיתאים לגודל התינוק.

כיסאות אוכל לתינוק!



בגיל חצי שנה מתחילים התינוקות לאכול כמו בני המשפחה האחרים אוכל מוצק. זה אומר שדי קשה להאכילם בדרך שהתרגלנו עד עכשיו. איך מושיבים אותם סביב השולחן? באמצועת כסאות אוכל לתינוק שהם פתרון מעולה לבעיה זו. תינוק משתולל שיש חשש שיפול אינו יכול לשבת ליד השולחן אלא יש לו כיסא המותאם בדיוק לצרכים שלו. איזה לקנות מבין היצע כסאות אוכל לתינוק? הנה כמה עקרונות חשובים ברכישת כיסא אוכל לתינוק שלכם:
א.      קנו רק מוצר שקיבלתם עליו המלצה ממישהו שאתם סומכים עליו. אפשר למצוא בגוגל כיסאות שמצויים בתקציב שלכם ועליהם להתייעץ עם מישהו שמבין.
ב.      חשוב לקנות מוצר שיש לו תקן ישראלי (כלומר שילוב של משרד התחבורה, מת"י ותקן אירופאי או אמריקני) בלבד. זה עניין של בטיחות נקודה, ועם זה לא משחקים בכל הקשור לתינוק שלכם.
ג.       חשוב שיהיה לתינוק שלכם נוח בכיסא וגם חשוב שלכם יהיה קל ונוח לקפל ולהרכיב את הכיסא לפני כל ארוחה. חשוב לבדוק שהמנגנון בטיחותי ופועל כשורה. חשוב לבדוק גם את גודלו של הכיסא שהוא מקופל – כי זה יהיה מצבו רוב הזמן ואתם לא רוצים שהוא ישב לכם באמצע הסלון.

בוסטרים מצילי חיים


בוסטרים הם כסאות לילדים קצת יותר מבוגרים מגיל הינקות. מדובר על כיסא בטיחות חשוב מאד – בוסטר יכול להציל את הילד שלכם במקרה של תאונה ולכן הוא בבחינת חובה באוטו שלכם. רצוי לא במושב הקדמי, אבל אם אין ברירה בידקו בחברת הביטוח על מה אומר החוק במקרים כאלו. מה חשוב לבדוק לפני שאתם מתקינים בוסטרים באוטו שלכם?
א.      חשוב לבדוק אם הבוסטרים מעוגנים היטב במושב האחורי בהתאם להוראות היצרן
ב.      האם הכיסא מתנדנד או הרצועות לא שומרות היטב על בטיחות התינוק ואינן חגורות היטב?
ג.       אם החלטתם לשים את הבוסטר במושב הקדמי, בטלו את כרית האוויר
ד.      חשוב לבדוק את זווית הכיסא – אם הבוסטר אינו בזווית הנכונה, הוא עלול לסכן את הראש של התינוק גם אם הוא ישמור על חייו בעת תאונה. הזווית הרצויה היא 45 מעלות לכל היותר.
ה.      אם אתם מושיבים את הילדים שלכם בבוסטרים צריך להקפיד על העקרונות הבאים: חשוב שהרצועה תהיה מעל הכתף באיזור עצם הבריח; חשוב שישב ביציבות בכיסא, אפשר לשחק עם הזווית של הכיסא; חשוב לחגור אותו סביב האגן ולא על הבטן.